tiden räcker inte

blir ett kortare inlägg nu pgr av att det förra jag skrev försvann när mitt internet slutade fungera.
det va verkligen ett bra inlägg, blir så sur. men detta inlägget är en förkortning av det förra jag skrev som försvann.


det känns som att min tid inte räcker till. har varit sjuk och sånt, därför har orka blivit satt åt sidan när det gäller träningen, men nu är jag på bättre väg och idag tränade vi igen, hon är fylld av energi ska jag säga.
tycker inte heller det är roligt att skriva här i bloggen utan bilder och video's. glömde min kamera hemma hos mamma, men på måndag kommer det förmodligen dyka upp bilder!

lägger ner mycket tid på linförigheten, den är nummer ett för mig och den ska sitta som en smäck.
men för att inte det ska bli tråkigt för orka så kör vi också platsliggning vilket hon inte tycker är så jätte roligt för hon tycker inte alls det e kul att ligga still, men hon ligger kvar, det enda problemet är att hon tycker att gräsmattan luktar så gott.

började även idag med hopp över hinder för första gången, men varför hoppa när man kan springa runt undrar nog hon. men vad ska man begära första gången? är nöjd.

men linförigheten blir bara bättre och bättre, nu hänger hon med i svängar och helt om halt. ibland kommer där en sne rumpa men det rättar vi till. hon har inte full kontakt med mig ännu, men när jag ger henne kommandot "fot" så kollar hon på mig sen kollar hon upp imellanåt, oftast kollar hon på mig, sen kollar hon när hon märker på mig att vi är på väg att stanna. hon är en duktig flicka, jag trodde det skulle bli jätte jobbigt med alla andra hundar och sånt, men det är det inte, hon sköter sig jätte bra.
men som sakt, jag ska klara av lydnadsklass 1 med henne. och jag ger mig inte förrens det är färdigt! :) 

För mig är lydnaden viktigast just nu, allt annat kommer sen, har tänkt köra IPO med henne, för bita kan hon och hon har ett jäkla humör den lilla tjejen, hon blir toppad från 0-100 på 1 sekund. mina händer är ett bevis på att det gör ont när hon biter. man kan ju inte ta en godis fint, man ska äta upp hela sin mattes hand också.

imorgon ska vi träna med 1:orna inför öppethus. roligt, ska bli kul att se hur det kommer gå för orka och mig pågrund av att hon kan ingenting av det som ska vara med, förutom linförigheten, vet dock inte hur den är när där kommer vara så mycket hundar runt om, och så mycket folk. men hon är 7 månader och fortfarande väldigt valpig av sig, busig och tycker det är så roligt att göra mig irriterad på henne. det är nog hennes absoluta livsglädje, att jävlas med mig. hehe.

idag har jag varit duktig och borstat henne, det behövdes, som hon fäller! klippt även hennes klor som är lättast att klippa när dom blivit mjuka av det fuktiga gräset. (jag är faktiskt också duktig) haha

imorgon ska jag och mamma åka ut dit jag kanske ska praktisera, ringde dit idag och ska dit imorgon och prata, slutar skolan 12 imorgon så ska hem sen ut dit och snacka.

imorgon blir det linförighet, platsliggning och hopp över hinder för orkas del, kommer också köra igenom inför öppethus. sen ihelgen får hon vila när vi är hemma i bjuv. hon är så trött så hon vet inte var hon ska ta vägen, men är man en Sniffer's Orka, så kan man ju inte visa att man är trött inte, nej det ska vara full speed hela tiden!
men helldre en hund med motor i än en hund som inte vill något alls.

skriver imorgon när jag är hemma hos mamma, skriver då om hundträningen och hur det gick med praktiken och var jag ska praktisera.

slänger in en liten bild på orka såklart. (ca en månad gammal bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0